Help

Bekijk hier de meest gestelde vragen en antwoorden.
  1. Ik ontvang geen e-mail van Afspreken.nl

    Kijk even in je spambox of de e-mail daar misschien staat. Voeg in je e-mailprogramma afspreken@afspreken.nl toe aan je lijst met Contactpersonen. Maak een wachtwoord aan om je afspraken alsnog te bekijken.
  2. 'Dit e-mailadres is geblokkeerd'. Maar het adres klopt. Wat nu?

    Waarschijnlijk is je mailbox vol geweest. Maak ruimte in je mailbox en stuur een e-mail naar help@afspreken.nl om de blokkade te laten verwijderen.
  3. Hoe kan ik e-mailadressen importeren?

    Als je een afspraak gaat plannen kun je je contacten uit Gmail en Hotmail importeren. Als je bent ingelogd, worden namen en e-mailadressen van eerdere afspraken automatisch aangevuld.
  4. Kan ik bij het plannen van een afspraak mijn afspraak tussentijds opslaan?

    Als je nog niet alle gegevens bij de hand hebt, kun je een concept van de afspraak opslaan. Je ontvangt dan een mailtje waarmee je op een later moment met je afspraak verder kunt gaan. Een concept wordt maximaal 5 dagen bewaard vanaf het moment dat je het concept (opnieuw) hebt opgeslagen.
  5. Kan ik de beschikbaarheid voor iemand anders invullen?

    De organisator kan de beschikbaarheid voor iemand anders invullen vanaf het overzicht van de afspraak. Dit kan alleen als je bent ingelogd.
  6. Ik kan niet meer bij het overzicht van de afspraak, terwijl ik al wel mijn beschikbaarheid heb opgegeven.

    De organisator heeft waarschijnlijk één of meerdere data, tijd of toelichting gewijzigd, waardoor je je beschikbaarheid voor alle datumkeuzes moet controleren en opnieuw moet versturen. Controleer je beschikbaarheid en vul deze aan waar nodig. Klik vervolgens op 'Verstuur'.
  7. Hoe vaak ontvang ik e-mail over nieuwe reacties?

    Als deelnemer kun je bij je afspraak aangeven van wie je berichten wilt ontvangen: van iedereen uit jouw afspraak of alleen van de organisator. Je ontvangt altijd een e-mail als de datum is vastgelegd. Klik op de link 'E-mailvoorkeuren wijzigen' om je voorkeur te wijzigen. De link staat onder het overzicht van vinkjes en kruisjes. Als organisator krijg je van iedereen uit je afspraak berichten.
  8. Ik wil graag meerdere dagdelen op eenzelfde datum kiezen.

    Als je een datum invult, komt er een linkje 'Nog een tijdstip toevoegen' achter te staan. Als je daarop klikt, komt er een extra zelfde datum bij te staan.
  9. Ik wil graag de datum in mijn agenda zetten.

    Zodra de datum van je afspraak is vastgelegd, staat de link 'Vastgelegde datum in je agenda zetten' onder het overzicht op je afspraak. Daarna kun je de agenda kiezen om de datum op te slaan.
  10. Ik ben de link naar mijn afspraak mail kwijt.

    Je kunt een wachtwoord aanmaken om je afspraak te bekijken op je Mijn afspraken.
  11. Ik wil liever geen account aanmaken.

    Geen probleem! Je kunt een afspraak plannen zonder account. Je ontvangt dan een mailtje waarmee je jouw afspraak kunt bekijken.
  12. Wat kan ik doen met een account?

    Als je inlogt bij Mijn afspraken kan je al jouw afspraken in één overzicht bekijken, e-mailadressen opnieuw gebruiken en dus sneller nieuwe afspraken plannen.
  13. Hoe wijzig ik mijn e-mailadres en wachtwoord?

    Bij Mijn gegevens in Mijn afspraken kun je je e-mailadres en je wachtwoord wijzigen.
  14. Ik wil mijn naam wijzigen, die verschijnt bij het plannen van een nieuwe afspraak als ik ben ingelogd.

    Als je bent ingelogd en je wilt een afspraak plannen, dan is de naam van je laatst aangemaakte afspraak ingevuld. Verander je naam en verstuur de uitnodigingen. Bij het plannen van een volgende afspraak is je naam gewijzigd.
  15. Ik wil een naam wijzigen van iemand die ik heb uitgenodigd.

    Verwijder deze persoon en nodig hem of haar vervolgens opnieuw uit met de juiste naam.
  16. Ik wil het e-mailadres wijzigen van iemand die ik heb uitgenodigd.

    Je kan het e-mailadres van deze persoon veranderen door hem een herinnering te sturen. Klik op de link Herinnering sturen onder het overzicht van de afspraak. Als diegene zijn beschikbaarheid al heeft opgegeven, dan kun je hem geen herinnering meer sturen. Je zult die persoon van de afspraak moeten verwijderen en daarna weer toevoegen met het nieuwe e-mailadres. De ingevulde beschikbaarheid zal dan niet onthouden worden.
  17. Ik wil mijn account verwijderen.

    Dit kun je doen door te mailen vanaf het e-mailadres waarmee je onze site gebruikt naar help@afspreken.nl.
  18. Ik wil een afspraak verwijderen.

    Op Mijn afspraken staat de link Afspraak verwijderen naast je afspraak. Hiermee kun je je afspraak verwijderen. Als je een afspraak verwijdert die je zelf hebt aangemaakt, wordt de afspraak (met alle foto's en berichten) ook verwijderd bij iedereen die je hebt uitgenodigd!
  19. Ik wil mijn afspraken en account verwijderen.

    Verwijder eerst zelf je afspraken vanuit Mijn afspraken. Je kunt daarna je account laten verwijderen door een mail te sturen naar help@afspreken.nl.
  20. Wie kan mijn afspraak zien?

    Alleen degenen die zijn uitgenodigd voor een afspraak hebben toegang tot het overzicht met berichten en foto's. Je afspraak wordt niet opgenomen in openbare zoekmachines zoals Google.
  21. Ik heb een andere vraag of suggestie.

    Staat je vraag er niet bij of heb je een suggestie? Stel je vraag via help@afspreken.nl, Twitter of 015-2023003 (kantooruren).